Dārgie
brāļi un māsas,
Pēdējās
nedēļās koncentrējot
savu skatienu uz
lūgšanu, kādu
mums to māca
svētie Raksti,
mēs nonākam pie
vēl kāda
vērtīga lūgšanas
avota, proti,
liturģijas. Grieķu
valodā vārds
„liturģija” nozīmē
„cilvēku padarīts
darbs citiem
cilvēkiem”.
Šeit „cilvēki”
ir jaunie Dieva
Cilvēki, kuri ir
Kristus radīti,
cilvēki, kuri
nepastāv paši
par sevi un
kurus saista
nevis asinis,
teritorija vai
valsts, bet, kuri
ir Pashālā
noslēpuma radīti.
Liturģija ir arī
„Dieva darbs”.
Kā Otrais
Vatikāna koncils
māca, liturģija
ir līdzeklis,
kas nodrošina,
ka Kristus mūsu
Pestītājs un
Augstais Priesteris
turpina mūsu
atpestīšanas darbu
iekš, ar un
caur Viņa
Baznīcu. Šis ir
tas lielais
liturģijas noslēpums:
Dievs darbojas
kamēr mēs esam
iesaistīti Viņa
darbībā. Koncils
sāka savu darbu
ar diskusijām
par liturģiju,
un ne bez
iemesla, jo
liturģija mums
atgādina mums
Dieva primātu.
Fundamentāls kritērijs
tam ir liturģijas
orientēšanās uz
Tēvu, kura
glābjošā mīlestība
piedzīvo kulmināciju
Viņa dēla nāvē
un augšāmcelšanā.
Tieši liturģijā
mēs „paceļam
savas sirdis”,
atverot sevi
Dieva vārdam,
kad sapulcējamies
kopā ar saviem
brāļiem lūgšanā,
kas paceļas
mūsos un kura
ir vērsta uz
Tēvu caur Dēlu
Svētajā Garā.
Pāvests
sveic svētceļniekus no dažādām zemēm...
No angļu valodas tulkoja: Sem.
Pēteris Skudra
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru