Daži
uzskata,
ka
pietiek
vienreiz
atgriezties
un
ir
miers
uz
visu
dzīvi.
Citi
spriež,
ka
ir
atgriezušies,
tāpēc
ir
sasnieguši
jau
tādu
garīgās
drošības
līmeni,
ka
nomaldīšanās
viņiem
nedraud.
Tai
pat
laikā
tikai
nedaudz
ir
vajadzīgs,
lai
cilvēks,
kurš
ir
atgriezies,
attālinātos
no
Kristus.
IZVAIRĪŠANĀS
NO
SĒKĻIEM
Pēc
pirmās
atgriešanās
mums
priekšā
stāv
ļoti
svarīgs
uzdevums:
rūpes
par
mūsu
attiecībām
ar
Dievu.
Līdzīgi
kā
laulībā - pēc
“Jā”
vārda
došanas
un
pašas
laulību
ceremonijas,
jaunlaulātie
ir
pieņēmuši
praktisku
lēmumu
rūpēties
par
savstarpējām
attiecībām.
Tas
ir
grūts
uzdevums,
pakļauts
dažādām
grūtībām
un
pieprasa
pūles,
kas
saistītas
ar
sevis
aizliegšanos
un
mēģinājumiem
saprast
otro
pusīti.
Garīgajā
dzīvē
šīs
pūles
balstās
nepārtrauktā
dzīves
notikumu
(gan
grūto,
gan
priecīgo)
savienošanas
procesā
ar
mūsu
ticību.
Tas
ir
grūts
process,
jo
prasa
no
mums
nepārtrauktu
modrību.
Daži
piedzīvojumi
var
būt
tik
sāpīgi,
ka
sākam
bēgt
un
visa,
ko
mēs
piedzīvojam,
saskatām
“vajāšanas
par
ticību”,
taisot
no
sevis
mūžīgos
mocekļus.
Var
gadīties,
ka
vājības
mūsos
tik
ļoti
dominēs,
ka
grēcīgie
dzīves
notikumi
sāks
vājināt
mūsu
ticību
un
prasīgumu
pret
sevi.
Līdz
šim
brīdim
bijām
garīgi
cilvēki,
bet
tagad
jūtam,
ka
nedzirdam
Dievu.
Lai
ar
to
tiktu
galā,
parasti
tajā
brīdī
uzliekam
sev
ārējās
maskas.
Citu
cilvēku
priekšā
izskatāmies
it
kā
kārtībā,
bet
izvairāmies
no
dziļām
sarunām
vai
konkrētiem
jautājumiem,
kādi
tiek
uzdoti
un
kuru
priekšā
jūtamies
neērti.
[...]
Tādās
situācijās
nepieciešams
darīt
visu,
lai
nekoncentrētos
uz
sevi.
Tajā
brīdī
rīcībai
ir
jābūt
pavisam
otrādai -
jāraugās
KRISTŪ
un
jāaizliedzas
sev pašam.
Reizēm
notiek
tādas
situācijas,
ka
atgriezies
cilvēks
vairs
nav
spējīgs
izturēt
savus
ierobežojumus,
kurus
nepieciešams
pakļaut
sadursmei
ar
ticības
pieredzi
un
kā
sekas
tam
ir
atteikšanās
no
šīs
konfrontēšanās
situācijas,
piekrītot
divkāršai
dzīvei.
No
vienas
puses
viņš
dzīvo
reliģisku
dzīvi
(kādā
Baznīcas
kopienā,
ģimenē
utt.),
bet
no
otras
puses -
dzīve
grēkā
un
piedošanas
trūkumā.
Iekšējais
konflikts,
ka
tā
dzīvot
nevar,
it
kā
ir
atslābis.
Tāda
persona
pieņem,
ka
neko
nav
iespējams
darīt,
jo
tāda
ir
pasaule
un
galu
galā
visi
tā
dara...
PIEKRIST
DOTIES
CEĻĀ
Ir
ļoti
svarīgi,
lai
mums
pēc
atgriešanās
būtu
pārliecība,
ka
mūsu
dzīve
joprojām
ir
ceļš.
Kungs
Jēzus
par
sevi
saka,
ka
ir
„ceļš,
patiesība
un
dzīvība”
(Jņ
14,
6),
tātad
mūsu
dzīve
kopā
ar
Viņu
nav
palikšana
uz
vietas,
bet
ceļš,
kas
ejams
vienotībā
ar
Jēzu.
Ko
tas
mums
nozīmē?
Nepārtrauktas
pārmaiņas:
nepieciešamība
pārvarēt
šķēršļus
(arī
grēku),
kas
traucē
šajā
ceļā,
pieredzēt
dzīves
apstākļu
maiņu,
pielāgošanās
jaunai
apkārtējai
videi
utml.
Tas
viss
mūsu
dzīvē
nepārtraukti
mainās.
Daudzi
notikumi
ir
jauni,
citi
ir
piedzīvoti
jau
tik
bieži,
ka
tas
jau
kļūst
par
rutīnu.
Ticīga
cilvēka
uzdevums
ir
savienot
to,
kas
man
gadās
ceļā,
ar
Kristu,
kurš
grib
mani
caur
to
visu
vadīt.
Un
tas
ir
uzdevums
katrai
dienai,
bet
lai
to
izpildītu,
man
ir
jābūt
pārliecinātam,
ka
esmu
aicināts
doties
ceļā.
Šeit
svarīga
ir
pacietība
attiecībā
uz
sevi.
Bez
šaubām
mūsu
ceļā,
kuru
ejam
kopā
ar
Kristu,
mēs
uzdursimies
uz
šķēršļiem
un
notikumiem,
kas
mūs
var
sarūgtināt.
Pēc
atgriešanās
gaidām
no
sevis
atbilstošo
reakciju
uz
grūtām
situācijām.
Vēlamies
tikt
galā
ar
katru
vājību
un
gribam,
lai
nebūtu
kārdinājumu
saistītu
ar
atgriešanos
pie
vecā
cilvēka.
Alkstam
uzticībā
pārdzīvot
katru
ciešanu
brīdi,
netiesāt,
nesalīdzināt
sevi
ar
citiem,
vistīrākā
veidā
darboties
un
it
visā
vadīties
pēc
vislabākajiem
nodomiem.
Mums
ir
lieli
sapņi...bet...
dzīve
mēdz
būt
brutāla
un
laiku
pa
laikam
tā
mums
skaidri
parāda,
ka
neesam
spējīgi
pielāgoties
šiem
ideāliem
un
tādai
ticībai.
Ļaunais
gars
tajā
brīdī
mums
atņem
vēlmes
un
sapņus,
iegalvo,
ka
dzīve
ir
pārāk
grūta
un,
ka
Kristus
bija
ideālists,
kura
prasībām
šodien
neviens
nespēj
pielāgoties.
Ko
darīt
tādā
situācijā?
No
vienas
puses -
rūpēties
par
saviem
sapņiem
un
alkām,
bet
no
otras
puses -
būt
pacietīgam
un
žēlsirdīgam
attiecībā
pašam
uz
sevi.
Jēzus,
Žēlsirdības
Avots,
mūs
aicina
būt
žēlsirdīgiem
ne
tikai
pret
citiem,
bet
arī
attiecībā
uz
sevi.
Dažos
gadījumos -
īpaši
perfekcionistiem -
pacietība
un
žēlsirdība
pret
sevi
ir
grūti
realizējama.
Tomēr
šis
fakts
mūs
neatbrīvo
no
tā,
lai
šīs
pūles
(būt
iecietīgam)
tiktu
īstenotas.
DOTIES
MISIJĀ
Ir
vēl
viens
atgriešanās
veids,
kādam
pieskaitāmi
ir
jau
atgriezušies
cilvēki.
Pirmajā
atgriešanās
veidā
bija
atteikšanās
no
grēka.
Toties
otrajā
ir
atgriešanās,
kas
pievēršas
misijai.
Tā
mūs
ļoti
stipri
vieno
ar
Baznīcu -
mēs
tad
kļūstam
atbildīgi
par
Kristus
mistisko
Miesu
(Baznīcu),
kuru
Viņā
veidojam.
Tad
mēs
sākam
iesaistīties
evaņģelizācijas
darbā
un
baznīcas
karitatīvajā
kalpojumā.
Tāpat
iesaistāmies
kopienu
dzīvē.
No
šī brīža
ļaunais
aplenc
ne
tikai
mūs,
bet
arī
mūsu
apustuliskos
panākumus
un
misiju
efektivitāti.
Izmantojot
mūsu
vājumu
un
neveiksmes,
tas
noniecinās
mūsu
darbošanās
autentiskumu.
Tādās
situācijās
mums
nekas
cits
neatliek
kā
uzticēties
Kristum -
ka
Viņš
mūs
ir
aicinājis
Savā
darbā
un
Viņš
tajā
mūs
vada,
pat
tad,
kad
izslīdam
no
Viņa
rokām.
Pats
svarīgākais
ir
tas,
lai
mēs
it
visā
saglabātu
mieru,
bet
vienlaikus
arī
nepaliekam
“miegaini”
(kūtri).
Esam
Dieva
rokās
un
Viņš
mūs
vada
pa
ticības
ceļu,
bet
Dievs
arī
vedīs
mūs
laukā
no
rutīnas,
kūtrības
un
iekšējās
piekrišanas
dzīvot
divējādu
dzīvi
(ārēji-reliģisku,
iekšēji-grēcīgu).
Ļaunais
tieši
otrādi -
darīs
visu,
lai
mēs
kļūtu
apgrūtināti,
lai
Jēzus
nevārētu
izmantot
mūsu
kalpojumu
un
visbeidzot,
lai
mēs
nebūtu
vienotībā
ar
Kristu -
ne
tikai
šeit
virs
zemes,
bet
arī
mūžīgajā
dzīvē.
[t. Remigiušs Reclavs SJ]
No
poļu
valodas
tulkoja:
Sem.
Elvis
Rudovičs
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru